Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy csipet ebből, egy csipet abból :)

Friss topikok

  • Iceflowerz: Nézd, ez a mondat igazából az Angliai kiutazásom okán került be. Kint, idegen országban, jó volt l... (2014.08.28. 20:34) Afrika és a nők
  • semmiextra: És mért nem lepődtem meg a végén... :) prűd veszély! Mi inkább élvezzük az életet, szeretjük a sze... (2013.09.16. 19:23) Az én gólyatáborom
  • Iceflowerz: @ShaddixXx: Köszönöm :) ma jövök a következővel :) (2013.07.27. 12:33) Shrek (Mesék és a valóság 1.)

2013.07.26. 17:06 Iceflowerz

Shrek (Mesék és a valóság 1.)

Ugyanúgy, ahogy szinte mindenkinek, nekem is az egyik kedvenc mesém Shrek. Emlékszem, unokatestvéremmel újra és újra meg kellett nézni az éneklő dobozos jelenetet, úgyhogy már kezdtem én is olyan fejeket vágni a végére, mint Shrek.

Nem bizonyított, hogy a képen látható férfiról mintázták Shrek karakterét, de erős a gyanú, hogy igen. És én is erre tippelnék. Lássuk az indokokat (megfűszerezve egy kis életrajzzal).

A bal oldali képen szereplő férfi Maurice Tillet, a sportrajongóknak a ring világából talán ismerős lehet, nekem nem volt az, lévén, hogy nem vagyok nagy sportrajongó. 

1903-ban született Oroszországban (bár egyes források szerint Franciao.), francia származású pankrátor. Huszas éveiben egy ritka betegség ütközött ki nála, az ún. akromegália ( genetikai betegség a csontozat rendellenes fejlődésével jár, melytől jellemzően az arc, de a test többi része is deformálttá válik). Annak ellenére, hogy sokat csúfolták, nagyon okos és kedves személyiség volt. Bizonyítja ezt, hogy 14 nyelven beszélt, színészkedett és verseket írt. Felnőtt korában pedig mérnökként a francia haditengerészetnél szolgált. Végül elhagyta szülőföldjét, hogy az amerikai szórakoztató iparban próbáljon szerencsét, és végül a ringben meg is találta. Ekkor aggatták rá a "francia angyal" becenevet, sorozatos győzelmeit követően pedig a "ring emberevő szörnyetege" (másnéven: ogréja) nevet. Sikerei ellenére mégis magányosan élt, -talán a sok gúnyolódás miatt - és végül magányosan is halt meg 54 évesen.

De mégis miért mintáztak volna egy ilyen csúf, torz emberről egy gyerekeknek való figurát? Mint fentebb írtam, nem csak okos, hanem művelt is volt, és mindemellett kedves, aki a ring kivételével kerülte az erőszakot. Shrek pedig egy hasonló figura. Nagy darab, morcos, magának való és a mocsárja megvédi őt a nem kívánatos behatolóktól. Viszont a lelke mélyén egy végtelenül kedves és gondoskodó lényt ismerhetünk meg benne. Szerény véleményem szerint Maurice is ilyen ember lehetett. (És ráadásul még az Odaát egy részére is emlékeztet, ahol hasonló ember hasonló problémákkal küzd, csak ő végül szellemként végzi.) Bár engem még Gesztesi Karcsi (magyar hang) is emlékeztet kicsit Maurice-Shrekre, bár lehet csak én vagyok túl elfogult a testalkatuk kapcsán.

Maurice-ról halála előtt 3 viasz szobor készült, amikre azóta is hivatkoznak, ha Shrekkel azonosítják őt.

Szerintetek?

Források:
Google
Life.hu
Hipofizis.hu

2 komment

Címkék: shrek mesék maurice tillet


A bejegyzés trackback címe:

https://iceflowerz.blog.hu/api/trackback/id/tr995427860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ShaddixXx 2013.07.27. 00:15:44

Nagyon király cikk... Így estére ez jól esett...

Iceflowerz 2013.07.27. 12:33:55

@ShaddixXx: Köszönöm :) ma jövök a következővel :)
süti beállítások módosítása